14 Feb 2011

sikap melalui tahun kelahiran..

aku bukanlah Dato Fadilah kamsah untuk menilai peribadi seseorang melalui tahun @ bulan kelahiran..haha.. tapi aku tulis entry ni sebagai seorang manusia yang lahir tahun 1989 dan berpengalaman hidup dengan rakan-rakan yang lahir "setahun" yg sama...hehe... dari sekolah rendah sampailah masuk Uni..
cakap pasal study... aku x tau kenapa.. sejak sek rendah mau ambik UPSR, masuk sek menengah ambik PMR, then form 5 ambik SPM.. mesti budak2 batch aku yg 1989 ni dikatakan paling teruk...hahah.. padahal aku rasa ok saja. x lah teruk sangat.. "batch form 5 tahun ni paling teruk dari sebelum2 ni"..hahaha..ni yg selalu ak dengar.. Skg kat Uni pun batch aku jugak yg paling banyak kena marah.. selalu kena cakap batch yg pemalas dan result paling teruk.. haha.... tapi sebenarnya budak2 yg lahir 1989 ni rajin2 :).. org lain saja x perasan..
kalau persahabatan aku memang bangga dengan budak2 1989 ni. Dari sek rendah sampai Uni aku rasa memang 1989 ni yg terbaik dalam bersahabat. Memang kadang2 gaduh dan ada anti-menganti tapi sekejap saja. Lepas tu ok balik.. kalau aku tgk macm adik-beradik lain ibu lain bapak pun ada..hehe.. pendek kata memang rapat serapat rapatnya la. Kalau sorang kena pukul, 1 Batch akan backup, hehe... Walaupun dh berpisah lama tapi masih tetap x berubah, masih kamcing macm time sekolah.. ni yg paling ak suka..
budak2 1989 ni memang susah sikit utk bagi kerjasama terutama dgn orang lain yg lahir x sama tahun..haha. X tau la kenapa. Tapi kalau bagi sokongan dan kerjasama dengn sesama 1989/batch memang mudah. Lagi satu antara lelaki dan budak perempuan memang susah sikit utk bekerjasama.. selalu beza pendapat, susah mau capai persetujuan.. kadang2 sampai begaduh. Tapi bila lelaki & dak2 perempuan dah sepakat memang mantap habis la.. semua kerja lancar dan pasti memuaskan.. kalah batch2 lain..hahaha..

ok lah.. setakat ni dulu, aku pun x taw apa yg aku tulis ni betul @ x.. aku just tulis apa yg aku rasa, raba, dan lihat..hehe.. ok...bye..

~~ esok maulidurrasul... banyak2 berselawat..hehe ~~

6 comments:

  1. Salam.
    Tak semua orang boleh dinilai sama walau lahir pada tahun yang sama. Semuanya terpulang kepada genetik dan juga didikan yang diterima.

    ReplyDelete
  2. SBC : yup2...hehe... sebab tu teori keperibadiaan mengatakan semua sifat dan peribadi manusia itu sudah ada sejak lahir.. tinggal pengaruh persekitaran dan didikan yang akan menentukan perkembangannya...

    ini in general saja hehe.. suka2..

    ReplyDelete
  3. hihi..
    mgkin ada yg btul jg kan..

    ReplyDelete
  4. mr_mrs mikko : hehe... ini dari pengalaman.. ada juga yg kena tu....haha

    ReplyDelete
  5. dari dulu sampai sekarang selalu sangat aku dengar batch kita dikatakan teruk tak kira mana aku study.

    ReplyDelete
  6. marly : hahaha... betol2... dari sekolah rendah sampai masuk U pun still dapat anugerah batch paling teruk.. :(

    ReplyDelete