20 Feb 2011

I love sabah!!!!

Hari ni hari ke-2 cuti sem 5, bosannn, x taw mau buat apa. Tiba2 menyesal pulak x balik kampung haish.. siapa suruh x mau balik!!!. ni baru hari ke-2, ada 3 minggu lagi, bosan sampai muntah la kau!!.. salahkan diri sendiri sebab x mau balik.. hummm...


Rindunya kakiku mau menapak di SABAH, negeri kelahiranku. Rindu bangettt... rindu mau jumpa kawan2, rindu mau jumpa guru2 lama, yg paling penting rindu mau jumpa family lah..hehe. Sabah tanah airku... negeri kita yang tercinta.. pemuda pemudi..lalalala.... lamanya x menyanyi lagu Sabah tanah airku... sejak aku di Jakarta ni memang x pernah nyanyi, hari ni lah baru nyanyi, memang anak sabah yg derhaka aku ni..hahaha..

Aishhh rindu betul bah!.. mau makan udang galah yg besar2, makan nasi kuning dengan daging rusa a.k.a payau.. hohoho.. sedapnyaa.. beliur sudah ni terbayang2..
:bofu_31:

AKU BANGGA AKU ANAK SABAH!!!... kau cakap la apa pun ada aku kesah.!!. ko mau cakap negeriku yg paling termundur, paling termiskin, paling terrrr... semua yg buruk2... pedulilah sana. ko cakap la suka hati kau, yg penting ko bahagia. Hanya orang sabah yg tahu betapa indahnya dan damainya dan bestnya dan amannya dan sebagainya hidup di sabah..huhu.. x da racist, x da demo2, x da gaduh2, x da hina-menghina, saling hormat menghormati, cina, india, bugis, kadazan, dusun, rungus, ilanun semua baik2. AKU PALING X SUKA RACIST... jadi orang2 umno ko jgn bawak ko punya racist2 perjuangan melayu ko pg sabah!!!!!...

sekarang yg lagi ngetop isu2 agama. Honestly aku ni memang x pakar dalam bab2 agama, tapi bukan x tau langsung. Dari tadika sampai matriks aku kawan dgn member2 agama lain. dari situ ak belajar bagaimana utk bertoleransi dan menghormati orang yg berlainan agama. Aku igt time di asrama aku punya senior yg non muslim yg selalu kejut bangun solat subuh & bangun sahur. Negeri aku x da isu2 azan, kawan aku yg non-muslim suka kalau azan subuh boleh tolong bangunkan dia pagi2. Rindu lah pulak ngan skul dan matriks...huhuhu..

ok lah skg dh petang, mau pg jogging dulu, lain kali membebel lagi..

~~~ PERHATIAN: aku x tinggal atas pokok, aku x tinggal dlm hutan, aku x pergi memburu, kalau mau pg rumah aku x payah naik bot!!!!.. sekian~~

14 comments:

  1. "aku x tinggal atas pokok, aku x tinggal dlm hutan, aku x pergi memburu, kalau mau pg rumah aku x payah naik bot!!!!.. sekian~~"

    wah..betul2..tapi, kalo orang sabah tinggal dalam hutan, jangan hairan..tengok rumah dulu. rumah banglo dalam hutan geng..hehehhe...proud to be sabahan!

    ReplyDelete
  2. Sabah jua la kan...mimang la bh...wah tapuk2 rumah d hutan sekali tingu Jutawan kan..dia taukeh getah ni

    ReplyDelete
  3. cuti ka jawa.. wa beznya... haha

    p.s ok ja ba.. link ja mna2 pun.. :D

    ReplyDelete
  4. itulaitu...camana mau ckp ar, nda prejudis sama konservatif baaa pemikiran di sini.

    ReplyDelete
  5. "Hanya orang sabah yg tahu betapa indahnya dan damainya dan bestnya dan amannya dan sebagainya hidup di sabah."

    Saya sukung betul ini. Urg lain paduli la apa durg mau cakap sana. Durg blum rasa lg kesiukan jd urg sabah.

    ReplyDelete
  6. @Ema Washif

    hehe.. betul2.. jangan main2 dlm hutan pun banglo.. saja x mau tunjuk.. :)

    ReplyDelete
  7. @beaty

    tauke getah, tauke kelapa sawit, tauke balak...hahaha

    ReplyDelete
  8. @Valsonz

    iya cuti.. tapi bosan wei... nda taw mau buat apa..hohoh.. menyesal nda balik nih..

    ReplyDelete
  9. @Georgie Joseph

    itulah yg best tu.. nda perjudis.. nda benci membenci..

    ReplyDelete
  10. @.fadzmie.met.

    hehe.. memang syiok bah.. nda ada bulih lawan... peduliklah orng mau cakap apa kan..hehehe

    ReplyDelete
  11. eh! MUNDUR-MUNDUR (it should be highlighted ^.^) pun lihat dalam gambar cantik ba! Hmm! Really wannabe in sabah n sarawak! (i'd never been there)

    ReplyDelete
  12. ya sabah is the best..walaupun org ckp sabah ni banyak Bla..bla..blaa..sabah ni buruk..nda cantik..sabah ni nda maju..tpi apa durang tau..bukan durang tinggal d sabah pun..sb tu durang nda tau betapa cantiknya sabah ni.dan betapa bangganya rakyat sabah lahir d SABAH..I love sabah..

    ReplyDelete
  13. @insyaz arj

    hehehe... welkam2 dtg sabah aku bagi layanan 1st class...

    ReplyDelete
  14. tengku ahmad T:..semmat aytmu jo...org2 dluar sna yg ndak pernah dtg sabah tu slalu stereotaip..dgr jak asal sabah, mulalah buat pertanyaan2 gila

    hello, xsuma negeri d smnnjung itu maju, masi ad lg terkebelakang, bahkan terkebelakang dr sabah..mereka dan mereka cuma berselindung disebalik kemajuan kuala lumpur, jb, penang..yg lain tu kena tempias jak..

    kalaulah kuala lumpur itu berada d sabah, kompem..ap jadi pd ngri yg lain..senderi mau igtlah..hahhahah

    conclusion:..bangga dgn pencapaian sabah yg boleh berdiri dgn sendiri..proud 2be sabahannn..

    ReplyDelete