18 Jan 2011

paling ter"canggih"

zaman makin maju.. teknologi pun makin canggih.... banyak benda-benda yg dulu aku gunakan sudah tak digunakan lagi skg..hehe... tapi kalu fikir2 benda2 ni lah yg aku jadikan hiburan time masa muda-mudi dulu.. mungkin time tu benda2 macm ni kira sudah cukup canggih...hehe...

walkman :

besarnya walkman ni... kalau masuk poket seluar penuh...hehe... tapi dulu kalau korang punya benda ni mesti ada rasa bangga..haha... apalagi kalau jenama sony... bangga tunjuk dengan kawan-kawan kat hostel.. tapi kalau jenama sonia atau sunny,ada jugak yang sembunyi-sembunyi...hehe.. benda ni lah yg selalu teman aku time study malam2 di hostel time sekolah menengah... tapi yang aku ingt terakhir aku beli walkman ni time form 4.. x sampai setahun aku guna hilang kena curi.. lepas tu x beli lagi...


game

pernah main x game macm ni???... haha...time kecik2 sekolah rendah hari-hari aku main.. memang best..game pebret aku time tu super mario, king of fighter, dan tetris... seronok lawan ngan abang-abangaku.. lepas tu kalau kalah gaduh... aku jugak yg nangis...hehe... ada lg x yang main benda ni???..haha.. mesti x ada.. skg semua main ps3...


handset..

nokia 3310... bangga aku dulu ada handset macm ni... mahal time tu...hahaha... berat.. besar pulak tu.. kalau baling atas lantai pun x pecah..hohoh... ni lah enset aku yg pertama.. ada lagi aku tinggal di kampung.... x kan mau bawak pg jakarta kot..haha... no 1st aku 0108931139.. no celcome.. kejap saja aku hafal no ni.. sampai skg masih ingt... skg nset ni boleh simpan di muzium... semua pakai yg canggih2 skg.. budak2 sekolah rendah pun pakai black berry.. iphone 4..hehe


benda2 mcm ni memang banyak kenangan manis ngan aku.....walaupun banyak yg lebih canggih skg tapi aku x akan pernah melupakan ini semua... kerana dengan benda-benda yang tak canggih inilah aku membesar dan belajar tentang teknologi..

~~ pg tadi terescape kelas sebab terlambat membangunkan diri..hoo ~~

9 comments:

  1. waaa, sememangnya mengimbau jaman2 dulu ni

    walkman pakai beteri AA, bila beteri dah nak habis, putaran keset jadi slow pastu bunyi jd sengau.haha...

    game tape super mario plg bes, tp xpernah2 dpt jmpe princess tu.kalau tape tu xblh nak dibace, cabut casing tape tu baru cucuk papan elektronik tu kat konsol.haha...

    3310, henpon lagenda. awal2 dlu slalu beli ringtone walaupun rm2.main snake blh smpai ribu2.haha...

    kenangan3...

    ReplyDelete
  2. Pagi nih pun TEReskep kelas sbb klas jm8 bngun jm7.30.. huhu

    ReplyDelete
  3. dulu hiburan tetap bawak walkman p sekulah. tapuk-tapuk d laci kalau spotchot~ ngiaaa~

    ReplyDelete
  4. I use to have them all. Now walkman tukar jd MP3 player, game tu tukar jd PSP, nokia 3310 tukar jd Iphone. Dlu, itu2lah yg tercanggih kan?

    ReplyDelete
  5. lokman : haha...kalau bateri nak habis ak jemur bawah matahari... bagi naik power balik..hehe
    game supermario memang terbaekkk...
    dulu2 game snake lah yg paling best main ngan enset...hoho... kenangan2

    ReplyDelete
  6. faezah : x pa escape kelas sekali duakala.. tp jangan selalu...hehe...

    valeri : hahaha... kalao dijumpa kena tangkap.. baru dimerit/kerja amal...

    ReplyDelete
  7. red mawar :semua suda bertukar.. yg besar2 dulu semua jadi kecik2... tapi time tu benda2 inilah yg tercanggih di dunia..hehehe

    ReplyDelete