21 Nov 2010

penyesalan...



"kalalaian yang sering dikesali orang adalah tidak menggunakan atau menghargai ketika ada kesempatan"


peluang yang ada terkadang cuma datang sekali seumur hidup.... tidak kiralah apapun peluangnya jika iyanya memberi manfaat gunakanlah sebaiknya....kalau saat ini kita masih bisa melihat orang-orang sekeliling yang kita sayangi tersenyum dan tertawa girang... esok belum pasti.. kalau hari ini kita dapat mendengar suara ibu dan ayah memanggil kita dengan panggilan sayang..... membelai kita dengan penuh kasih dan cinta..... esok belum tentu dapat mendengar dan merasakannya lagi.... oleh itu gunakanlah kesempatan yang ada dengan sebaiknya... kita tidak tahu siapa yang dulu akan menutup mata dan mengucapkan "gud bye" kepada dunia.... umur hanyalah pinjaman... mati itu pasti....


~~ demi masa sesungguhnya manusia dalam kerugian.... melainkan yang beriman dan mengerjakan kebajikan.. dan saling menasihati untuk kebenaran.. dan saling menasihati untuk kesabaran~~

18 Nov 2010

Salam aidil adha.....



selamat hari raya aidil adha diucapkan.......
tahun ni sekali lagi sambut raya di rantauan... walaupn jakarta jak,, tapi tetap di perantauan jugak kan...hehe.... tidak jugak sedih..adalah sikit2.. tapi biasalah kalau sambut raya di tempat orang ni rasa bestnya tu kurang sikit... bosan pun ada jugak....tapi tidak mengapa lah.. belajar untuk mengejar cita2...haha..(mau kasi semangat diri sendiri)...



.



marilah kita mengenal erti pengorbanan yang sebenar.... tidak dapat korban lembu atau kambing pun... korban berjuang menuntut ilmu pun jadilah....I'Allah bila kita ada rezeki nanti hajat kita untuk korban lembu akan tercapai.. bukan sekor..10 ekor pun boleh..hehe... sahabat2 sabahan yang x dapat balik pun jgn sedih2...yg sedang exam tu teruskan usaha...

akhir kata selamat hari raya aidil adha.....teruskan perjuangan untuk mendapat kejayaan dunia dan akhirat... "SESUNGGUHNYA TIDAK ADA PERJUANGAN TANPA PENGORBANAN"


saya mau makan ini (buras) :(

13 Nov 2010

lagu best

gue sukak lagu ni..................... layan jiwang sambil study... :)


video

Aku tak tahu apa yang kurasakan
Dalam hatiku saat pertama kali
Lihat dirimu melihatmu

Seluruh tubuhku terpaku dan membisu
Detak jantungku berdetak tak menentu
Sepertinya aku tak ingin berlalu

[*]
Berikan cintamu juga sayangmu
Percaya padaku ku ‘kan menjagamu
Hingga akhir waktu menjemputku

[**]
Ku berikan cintaku juga sayangku
Percaya padaku ku ‘kan menjagamu
Hingga akhir waktu menjemputku

Saat ku tahu kau akan pergi jauh
Izinkan aku ‘tuk selalu menatimu
Untuk katakan ku ingin dirimu

Agar kau tahu betapa ku terlalu
Mencintaimu aku akan menunggu
Hingga dirimu kembali untukku

Back to [*][**]

Tolonglah aku bagaimana diriku
Ungkapkan itu rasa yang membelenggu
Dalam hatiku ku cinta padamu

Back to [*][**]

Back to [*]